Goed voorbeeld doet volgen: zo hebben we ‘Amai Lommel’ op de kaart gezet

Een sterk concept is afhankelijk van meerdere factoren. Het begint allemaal bij een marketingonderzoek. Voor Bruisend Lommel analyseerde Bee in media eerst de juiste doelgroep. Zo konden we op basis van afgestemde targets de Buitensingels van Lommel op de kaart zetten. Met de opgehaalde data hebben we een merkidentiteit gecreëerd die de doelgroep aanspreekt en tegelijkertijd het gezicht en herkenningspunt van Amai Lommel is geworden.

Om tot dit sterke concept te komen, hebben we:
– een marketingplan opgezet
– een merkidentiteit gecreeërd
– een online magazine ontworpen
– Google analytics ingesteld
– Winkelramen bestickerd (om te duiden welke winkels meedoen met Amai Lommel)
– Een social media concept ontwikkeld en functioneel gemaakt voor beheer/uitvoering
– op basis van klantcontact communitygroei op social media gerealiseerd middels Give-away-acties
– ons oor te luister gelegd bij de deelnemende winkeliers
– een radiocommercial bedacht en gemaakt
– flyers ontworpen en uitgedeeld

De eerste stappen zijn gezet. Nu is het tijd dat de ondernemers van de buitensingel in Lommel snel over een podium te beschikken om te ‘shinen’. Aan de hand van het marketingplan en de merkidentiteit hebben we een online magazine ontworpen, zodat de ondernemers hun acties of diensten onder de aandacht kunnen brengen en deze met het social-mediakanaal van Amai Lommel kunnen laten promoten. Voor een maximale attentiewaarde kunnen zij wekelijks, maandelijks of per seizoen nieuwe bijdragen laten publiceren.

Hoe bereikt Amai Lommel de doelgroep?
Amai Lommel richt zich zowel online als offline tot haar doelgroep. Als offline invulling hebben we voor meshdoeken, flyers en bestickeringen op de ramen van de deelnemende winkels gezorgd. Op alle uitingen staat een QR-code om de doelgroep naar het online magazine te leiden. De meshdoeken hebben rond de buitensingel en in het centrum van Lommel een strategische plek gekregen en lokaal in Lommel worden flyers uitgedeeld.

Online worden Google analytics, social media en een radio commercial ingezet. Om het bereik van van Amai Lommel via social media te vergroten, is een strategisch concept ontwikkeld waar gebruik wordt gemaakt van give-aways. De commercial die wordt afgespeeld op de radiozender FMgoud geeft het bereik en de naamsbekendheid  van Amai Lommel een impuls. De koppeling met Google Analytics biedt inzicht in hoe we onze marketingactiviteiten en -strategieën met nog meer effect kunnen toepassen.

Nieuwsgierig naar dit project? Neem een kijkje op www.amailommel.be en volg de social mediakanalen.
www.facebook.com/AmaiLommel
www.instagram.com/Amailommel

Kennismaken met onze andere projecten? Zie www.beeinmedia.nl