Op naar het jaar van de digitale media

Nu het veelbewogen jaar 2020 achter ons ligt, focussen wij ons alvast op wat het nieuwe jaar voor ons in petto heeft. Vanuit het perspectief van Covid-19 is ons verhaal immers al geschreven. Net als de meeste ondernemingen om ons heen blikken we terug op een jaar van talrijke uitdagingen. Uitdagingen die we voor het begin van de pandemie niet hadden voorzien, maar die we dankzij onze eigen flexibiliteit en creativiteit wonderwel het hoofd hebben kunnen bieden.

We zijn er trots op dat we ondanks deze turbulentie geen ingrijpende maatregelen hebben moeten nemen om onze voortgang als Bee in Media veilig te stellen. Integendeel. De omstandigheden hebben het tij dusdanig gekeerd dat we met nog meer nadruk koers hebben gezet in de richting van het ontwikkelen en in de markt zetten van producten op het gebied van online mediadienstverlening.

Steeds meer eigentijdse (bedrijfs)organisaties kiezen ervoor om naast een website een dynamischere manier van informatie delen te hanteren. Niet alle content is namelijk geschikt om op een website te publiceren, zeker niet als je snel en gericht een boodschap met je doelpubliek wilt communiceren. Belangrijke content wordt pas effectief gelezen als het wordt gepubliceerd in een online magazine – dé vorm bij uitstek om je waardevolle content met maximale attentiewaarde online aan te kunnen bieden.

Denk eens aan jaarverslagen, schoolbulletins, whitepapers, verkoopbrochures en (seizoengebonden) productcatalogussen. De meeste organisaties zetten deze waardevolle content in een pdf of ander statisch document, zodat bezoekers van de website ze kunnen downloaden of als bijlage in hun e-mail kunnen ontvangen.

In plaats van een pdf toe te voegen aan het gedeelte ‘downloads’ op je website of deze als bijlage toe te voegen aan een e-mail, creëren wij voor elk belangrijk item een visueel aantrekkelijke digitale publicatie op een apart webadres. In plaats van je pdf brochure aan een e-mail toe te voegen, wordt de lezer nu via social media of een hyperlink in een mailboodschap naar jouw unieke online brochure, magazine of bulletin geleid. Desgewenst met interviews, fotopagina’s, animaties, grafieken (statisch of geanimeerd), videopresentaties en interactieve functionaliteiten. Zo krijgt uw organisatie in 2021 niet alleen een nieuw gezicht, maar openen zich ook nieuwe deuren naar een tijdperk waarin Digitaal voortaan met een hoofdletter geschreven wordt.

Meer weten? Neem een kijkje in onze korf. Zeker weten dat onze bijenvlijt je sneller dan je denkt als innovatieve, klantgerichte organisatie voor de dag laat komen. Eentje die razendsnel in de behoefte aan actuele informatie kan voorzien.

Nieuwsgierig? Op ons eigen online media platform laten we graag zien hoe wíj dit doen en met welk resultaat.