Stagiaires, wat heb je er aan..?

Ze kosten best wel veel tijd en energie en moeten van alles aangeleerd krijgen. Van dagelijkse gang van zaken in verband met vormgeving, productie, werkwijzen, techniek, omgang met klanten en collega’s, noem maar op…

Als erkend leerbedrijf wisten we dat betreft waar we aan begonnen en nu kunnen we zien dat het zijn vruchten begint af te werpen. Er worden regelmatig goede en mooie zaken opgeleverd.

In eerste instantie komen deze jonge talenten bij ons om zaken te leren, zowel theoretisch als praktisch. Ook een stukje inzicht en training om dadelijk in de “echte wereld” hun weg te vinden hoort daarbij. Zelfstandig kunnen werken en ook in teamverband, je eigen grenzen herkennen (en aanvaarden) en werken aan het verbreden ervan.

Maar ja, wat heb je daar als bedrijf nou aan?

Nou, om te beginnen kunnen ze sommige zaken nog eens op scherp zetten. In de loop van de tijd sluipen binnen bepaalde werkwijzen en briefings wel eens vanzelfsprekendheid en routine binnen. Logisch, als team zijn we goed op elkaar ingespeeld en hebben vaak aan een paar woorden genoeg. Nu moeten we nog beter op details letten en soms nadenken over aanpassen of verbeteren van werkwijzen.

Een andere factor is het generatieverschil tussen stagiaires en de “vaste” medewerkers.

We doen vanzelfsprekend doelgroeponderzoek bij het ontwerpen en uitvoeren van alle mediavormen. Door hun leeftijd hebben ze een natuurlijke aansluiting bij jeugdigen en weten wat er speelt binnen de belevingswereld van deze groep. Ook daar kun je op marketinggebied handig gebruik van maken.

Dus, beste stagiaires, soms zien we jullie als testcase om zaken intern nog eens tegen het licht te houden of voor het verkennen van markten. En daar hebben we wat aan!